Allmänt

Nu avslöjar vi vad ni läst mest genom åren

Varje vecka fram tills vårt jubileum den 12 september publicerar vi vilka artiklar som har lästs mest under de här fem åren. Foto: Pixabay/Montage

Nu när Beernews femte år snart är till ända är det dags att summera lite. Så vad har ni läst under de här åren? Det kommer vi att presentera i en topp 50-lista.

Totalt har nästan 15 miljoner sidor visats på beernews.se från september 2016, vilket gör oss både häpna och tacksamma. Ingen av oss kunde drömma om en sån utveckling. Och det som har lästs mest är svårt att kategorisera, för här finns både högt och lågt.

Vi publicerar listan bakifrån för att hålla upp spänningen, idag avslöjar vi plats 50-46.

50: Bara fokus på öl i ny systembolagsbutik

På femtionde plats hittar vi en artikel om något som gjorde och gör än idag många göteborgare glada. Det var när vi som första publikation avslöjade att Systembolaget skulle öppna en ny butik med bara öl i Göteborg. 9 671 personer läste den artikeln.

49: Flera svenska öl bland världens 100 bästa

2018 skrev vi om att fem svenska öl fanns med på Ratebeers top 100 och mycket var Omnipollo, men ett par andra svenska bryggerier fanns med i listningen. Det gillade många och 9768 personer läste artikeln vilket ger plats 49.

48: Helgen var en mardröm för krögare

På plats 48 med 9 790 visningar hittar vi coronapandemin för första gången. Flera krögare berättade om en nattsvart helg när restriktionerna hade trätt i kraft. Två av krogarna finns fortfarande kvar, men för den tredje och dess kunder blev det så småningom nattsvart på riktigt vilket du kan se i nästa artikel.

47: Klassisk ölbar på väg att försvinna

The Rover i Göteborg växte fram tillsammans med hantverksölsrevolutionen och var väldigt viktig för många göteborgare. Men pandemin knäckte krogen, kvar finns bara ett hamburgerhak. När vi skrev om det så var det 9 805 personer som läste och sörjde. 

46: Virus får Corona att tappa försäljning

På tal om corona så handlar även nästa artikel på plats 46 om corona. Och Corona. För när viruset med samma namn som ölet slog till, slog det hårt mot ölet. En något överdriven virusskräck slog till och 38 procent sa sig inte vilja dricka Corona. 9 850 visningar hade vi på den.