Enighet mellan stora och små bryggerier. Det var budskapet när USA:s största bryggerier samlades för konferens.
Konferensen genomfördes i San Diego och hade samlat beslutsfattare från alla de stora bryggerierna i USA. Ett av de hetare ämnena som diskuterades var den logga somBrewers Association tagit fram. Loggan som är en upp och ned vänd flaska ska symbolisera oberoende och har inte mottagits speciellt positiva av de stora bryggerierna.
MillersCoors vd Gavin Hattersley manade till enighet mellan alla bryggerier för att istället fokusera på konkurrens från vin och starksprit.
– Vår oenighet stärker våra gemensamma motståndare och kommer garanterat att skada oss på längre sikt, sade han bland annat enligt sajten Brewbound.
En annan talare var Devils Backbones grundare Steve Crandall, som sålt sitt företag till Ab InBev. Han pekade på konkurrens från andra craft beer-bryggerier som en anledning till att han sålde. När bryggerier som Stone, Ballast Point och andra satsade i östra USA kände han att han var tvungen att hitta en partner.
Läs hela artikeln här.