Spendrups sponsrar En svensk klassiker

Spendrups är duktiga på att synas och nu har man hittat en ny partner: En svensk klassiker. Foto: Pressbild/Montage

Spendrups är duktiga på att synas och nu har man hittat en ny partner: En svensk klassiker.

Vi har tidigare bland annat skrivit om hur Spendrups samarbetar med svenska kocklandslaget för att marknadsföra sin öl.

Nu har man hittat en ny partner som ger hög exponering bland motionsintresserade svenska: En svensk klassiker.

Spendrups var på plats på Vasaloppet i helgen och kommer även till Vansbrosimningen och Lidingöloppet för att bjuda deltagarna på alkoholfri öl.

– Vi vill få deltagarna att aktivt njuta och koppla av efter sina prestationer. Mjölksyra och stumma ben blandas med glädjerus och stolthet, säger Maria Berggren, produktchef för Mariestads i ett pressmeddelande.

En Svensk Klassiker drivs av de fem arrangörerna av klassikerloppen Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet.

– Vi på En Svensk Klassiker tror på ett hälsosamt leverne med en variation av träning, rörelse och avkoppling. Återhämtning efter ett träningspass och ett lopp är minst lika viktigt som själva utförandet, säger vd:n Michael.

– Vi vet att vikten av balans i livet är stor och många av våra deltagare njuter av en alkoholfri öl efter sina prestationer.