Firestone Walker gör satsning på fruktöl

Hamish Marshall, David Walker och Rodney Cegelski är överens om att Firestone Walker ska ta över varumärket Cali-Squeeze. Foto: Pressbild.

Firestone Walker satsar på fruktöl. Nu är det nämligen klart att man köper upp varumärket Cali-Squeeze.

 

Cali-Squeeze lanserades under 2017 och där fokuseras det på att göra veteöl som kompletteras med frukt. Deras hefeweizen med bland annat mango och blodapelsin har blivit framgångar och nu ska Firestone Walker ta över den verksamheten.

Cali-Squeeze är ett varumärke under företaget SLO Brewing, som drivs av Hamish Marshall och Rodney Cegelski.

– Vi har varit nära vänner med Hamish och Rod i över 20 år och har varit imponerad av deras tro på innovation och sätter det skapar liv i sina varumärken, säger David Walker, en av grundarna till Firestone Walker,

Övertagandet ska gälla från i sommar och då är tanken att produktionen flyttas till Firestone Walkers anläggningar i norra Kalifornien.

Firestone Walker grundades 1996 och är kända för öl som 805, Union Jack and Parabola. Även om produktionen flyttas så ska varumärket Cali-Squeeze leva vidare, samtidigt som det ger Firestone Walker en chans att erbjuda en ny typ av produkt till sina kunder.

Man räknar också med att den moderna bryggutrustningen som finns hos Firestone Walker ska ge produkten en ännu högre kvalitet.