Coppersmith´s satsar på egna ambassadörer

Emil Johansson ansvarar för Coppersmith´s ambassadörer. Foto: Privat.

Coppersmith´s är på väg att starta sin egen ambassadörsklubb. Ansvarige Emil Johansson konstaterar att intresset varit stort redan från start.

 

Johansson var en av de personer som anmälde sig till Petri Karhukropi ville starta en ambassadörsklubb redan 2019. men sedan kom pandemin och den tog inte riktigt fart.

Men nu görs ett nytt försök.

– Petri ville ha något seriöst efter pandemin och frågade mig om jag ville hålla i det. jag sade att jag gör det om jag får fria tyglar och nu är vi i gång, säger Johansson.

Han leder ambassadörsklubben tillsammans med Gunnar Heinemann och före sommaren hade man ett möte där det utsågs en styrelse på sex personer.

Nu är fokus på att locka medlemmar till klubben.

– Vi startade i fredags och sade att vi ville ha 50 personer i klubben fram till nyår. Nu är vi 43 stycken så det har gått bra.

Planen är att klubben ska leva sitt eget liv, men förstås vara i nära samarbete med Coppersmith´s. Det ska bli ölprovningar, och det ska bli rundvisningar av bryggeriet. Ambassadörerna ska ha en stöttande funktion gentemot bryggeriet.

Tanken är också att ambassadörerna ska få en möjlighet att till exempel hjälpa till vid olika ölfestivaler.

– De kommer också att få förhandsinformation om vilka öl som är på gång och vad som händer i övrigt på bryggeriet. Vi kommer också att anordna ölprovningar där vi tar in öl från andra bryggerier, säger Johansson.

Årsavgiften är satt till 365 kronor och det finns en anledning till just det beloppet.

– Då kostar det en krona per dag att vara med, jag tror att om man tänker så, har de flesta råd. Folk verkar köpa konceptet och det känns jättekul.

Den som vill veta mer om klubben kan gå in på Coppersmith´s Facebooksida, där det ligger ett informationsblad i flödet.