Spendrups inleder ett stort samarbete med svenskt trav. Fokus ska ligga på ölet Grängesberg.
Det hela handlar om ett avtal där Spendrups blir officiell partner till Svensk Travsport och alla banor ska erbjudas att köpa in öl till förmånligt pris. Fokus när det gäller öl ligger på varumärket Grängesberg.
– Vi är glada att kunna inleda det här långsiktiga samarbetet med Spendrups som är ett starkt och välrenommerat företag med stor erfarenhet av liknande samarbeten. Vi har ett gemensamt mål att tillsammans med deras starka varumärken höja upplevelsen för våra arenabesökare, säger Mikael Lundmark, partneransvarig på Svensk Travsport.
Sverige tillhör idag ett av världens främsta travländer. Varje år arrangerar travet över 850 tävlingsdagar med drygt 1,1 miljon besökare på landets 33 banor som finns spridda över hela landet, från Jägersro i söder till Boden i norr.
– Travet med dess miljoner besökare kommer få ta del av våra satsningar på Grängesberg på ett nytt spännande sätt och vi ser fram emot att tillsammans skapa en härlig upplevelse på travbanan, säger Sofia Andersson produktchef för Grängesberg.