Omtvistat namn på öl lästes mest under året

Över fyra miljoner sidvisningar har det varit på Beernews i år. Och den artikel som gav mest läsning handlade om ett ölnamn som Systembolaget inte uppskattade.

Det känns som en enorm summa med fyra miljoner sidvisningar och vi är tacksamma för att ni fortsätter att besöka oss.

När året är slut kommer vi att ha publicerat nästan 2000 artiklar sedan den 1 januari. De artiklar som lästes flest gånger är följande.

1) Ölnamnet blev för mycket för Systembolaget, 33 586 visningar.

2) Här är Sveriges bäst säljande öl 2020, 30 512 visningar

3) 18 krogar vid Andra Långgatan anmäls, 27 322 visningar

4) Stigbergets prischock – slåss med jättarna, 23 882 visningar

5) 17 år gammal öl på Systembolaget, 14 063 visningar

6) Anders har 20 000 öl i sitt garage, 13 199 visningar

7) Ett öl i världsklass bland nyheterna, 12 555 visningar

8) Åbro släpper ölet som Eminem myntade, 11 124 visningar

9) Systembolaget svarar på kritik om säljstopp, 11 084 visningar

10) Ännu en öl som stoppas från bryggeriet, 11 017 visningar

Statistiken gäller fram till och med den 29 december.