Lost Abbey satsar på ännu ett varumärke

Tomme Arthyr satsar på ännu ett varumärke. Foto: Ronny Karlsson.

Han startade Lost Abbey och har sedan lanserat Port Brewing och Hop Concept. Nu är det dags för Tomme Arthur att lansera ett fjärde varumärke.

Tomme Arthur har varit med länge i ölbranschen och var bland annat drivande på Pizza Port innan han 2006 startade Lost Abbey, som då tog över Stone Brewings första lokaler.

Sedan dess har han hyllats för sina Lost Abbey-öl, men också haft framgångar med sina nya varumärken Port Brewing och Hop Concept.

Nu är det dags för San Diego-profilen Tomme Arthur att satsa även på ett fjärde varumärke. Tidigare i år köpte han varumärket Tiny Bubbles och under nästa år är det dags för premiär.

Två produkter, Original Brut och Rosé, ska släppas, och det känns som att de båda gose-ölen med brettanomyces bland annat är skapade för att flörta med nya målgrupper.

– Vi tar med oss all den kunskap vi skaffat oss via Lost Abbey-ölen och ska ha kul när vi lanseras vår nya vän Brutus, sade Tomme Arthur vid en konferens nyligen och syftade då på den maskot med namnet Brutus T. Bubbles som också ska lanseras.

Det nya ölet kommer att släppas på burk och säljas i fyrpack via Lost Abbeys befintliga säljkanaler.