Svenska bryggerier bland 400 000 gäster

Bildspel

Bild 3 av 10

Adrian Rausch, Lukas, Purucker, Jonas Gold, Emily Wolf och Svenja Dirr hade klassiska bayerska kläder på sig när de provade svensk öl.

Varje år kommer 400 000 besökare från hela världen till Grüne Woche i Berlin. Där finns det bland annat svenskt öl att prova.

Det är Sveriges Oberoende Småbryggerier som i samarbete med Jordbruksverket finns på plats med sin speciella container för att locka med svenska öl. Under de första dagarna är det Sahlins Brygghus, Poppels, Närke Kulturbryggeri samt Nääs Gårdsbryggeri som är på plats.

Under hela helgen var det gott om besökare och de svenska bryggerierna fick dessutom besök av ministrar från både Sverige och Tyskland.

För Poppels väntade dessutom ett ölevent på Mikkeller Bar i Berlin, så Petter Gunnarson och Diana Rios hade ett fullt schema under dagarna.

Här ovan ser du en hel del bilder från de första dagarna på den stora mässan med fokus på mat, dryck och lantbruk. Tack till Diana Rios och Petter Gunnarson som fixat med bilder från helgen.