Kultreklamen tillbaka i modern tappning

Budweiser har gjort en ny version av sin klassiska reklamfilm. Foto: Youtube.

”Whassup” var en av de första reklamfilmerna som blev viral. Den hyllades och gjorde succé men parodierades också. Nu använder Budweiser samma upplägg i ny tappning.

Originalet hade premiär 20 december 1999 och fick massor med uppmärksamhet. Ordet ”whassup” användes av väldigt många människor men filmen parodierades också bland annat i tv-serien Simpsons.

Nu har Budweiser bestämt sig för att använda samma upplägg en gång till. Basketstjärnan Dwayne Wade och hans fru, skådespelerskan Gabriella Union, finns med i reklamfilmen som precis har haft premiär.

Den här gången har filmen koppling till corona-virusets framfart och man uppmanar till att hålla kontakten med sina vänner även om det inte går att ses lika lätt i dessa tider. Filmen är gjord i samarbete med Frälsningsarmén och man lyfter fram deras nya telefonlinje som är till för ensamma människor.

– I dessa tider kan något så enkelt som ett hej, eller i detta fallet ett ”whassup”, betyda mycket. Efter att ha följt den otroliga succén med den förra filmen tyckte vi att detta vara ett bra tillfälle att återbesöka den filmens enkelhet och fokus på människors möten, säger Monica Rustgi på Budweiser i ett pressmeddelande.

Här kan du se reklamfilmen.

 

 

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Kultreklamen tillbaka i modern tappning

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer