De ska skrämma alla som köper deras öl

Elysian har som mål att skrämma alla som köper deras öl till halloween. Foto: Elysian.

Halloween är en tid på året då det är okej att skrämmas. Precis så ska Elysian göra med alla som köper deras öl för hemleverans.

 

Det är i Seattle som den lite udda satsningen görs. Elysian, ett av de bryggerier som tidigt köptes upp av AB InBev, lanserar sitt halloween-pack med fyra olika säsongsöl genom att erbjuda hemleverans.

Leveranserna görs i samarbete med Georgetown Morgue som är experter på skräckupplevelser. Anställda därifrån kommer att fullt utklädda leverera ölen och ge ölköparna en upplevelse som kanske påminner om att få hem personerna från attraktionen Gasten på Liseberg.

Elysian bryggde sin första halloween-öl, ett pumpaöl, redan 1997 och man bryggde världens första imperial pumpkin ale 2004.

De fyra ölen som lanseras i år är de här:

Night Owl: En pumpkin ale med smak av bland annat kanel, ingefära och nejlika.

Punkuccino: en pumpkin ale som dessutom smaksatts med kaffe.

The Great Pumpkin: Detta var världens första imperial pumpkin ale och den finns med även i år.

Dark O´The Moon: En pumpastout som smaksatts med bland annat pumpafrön och kanel.