Bryggeriförening skapar nya tjänster

Martin Odh är ny kommunikatör på Sveriges Oberoende Bryggerier. Foto: Privat.

Sveriges Oberoende Bryggerier satsar vidare. Två personer anställs för att jobba med kommunikation och politiska frågor.

Sveriges Oberoende Bryggerier har funnits sedan 2008 och är nu uppe i 36 stycken medlemsföretag. Föreningen konstaterar att intresset för öl från små svenska bryggerier ökar, men att utmaningarna med skatter och gällande alkoholpolitik också har blivit större.

Därför satsar man nu på två anställningar. Martin Odh blir kommunikatör för föreningen och Claes Wernersson från Qvänums Mat & Malt kommer att jobba deltid som politisk talesperson.

– Behovet av intern och extern kommunikation ökar i takt med att föreningen växer och vi vill också vara en del av det politiska samtalet och göra vår röst hörd i samhället, säger föreningens ordförande Berith Karlsson.

För Martin Odh blir det nu fokus på att få i hop de olika medlemsbryggerierna och försöka att jobba som en enhet i vissa frågor.

– Sverige är ett avlångt land med ofta långa fysiska anstånd mellan människor och min uppgift blir att stärka nätverket genom att utveckla vår kommunikation och göra de oberoende småbryggeriernas röst hörd i hela landet, säger han.

Föreningens styrelse har också utökats och där finns numera Anna Sundberg, vd på Nils Oscar, och Christer Sehlstedt från Bryggeriet Stemhammaren.

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Bryggeriförening skapar nya tjänster

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer