Skelderwiken satsar på personliga öl

Skelderwikens Brygghus satsar på personliga öl till sina kunder. Foto: Skelderwikens Brygghus

MyBeerify ska ge svenska folket chansen att enkelt ta fram sina egna öl. Bakom satsningen står Skelderwikens Brygghus.

 

MyBeerify är en öppen IT-plattform där man vill förenkla för bryggerier att möta nya kunder med personliga lösningar. Målet är att få med både svenska och utländska bryggerier i satsningen.

– Vi vill medverka till att craftbeer-branschen kan växa ytterligare med en ökad lönsamhet. Genom att utveckla MyBeerify hjälper vi inledningsvis bryggerier och kunder i Sverige att nå varandra smidigt. Vi välkomnar även investerare att vara del av förändringsresan. I nästa fas tar vi steget utanför landets gränser och ser ingen begränsning i geografin. Plattformen fungerar globalt, säger Olof Christensson, VD på Skelderwikens Brygghus.

Med hjälp av mallar kan kunderna beställa sina egna öl med egna etiketter och allt sker via sajten för MyBeerify. Det ska också finnas möjlighet att skapa helt egna etiketter och Skelderwiken erbjuder detta även för den kund som vill beställa ett mindre antal flaskor.

Bryggeriet startades 2014 och Olof Christensson har jobbat under många år även inom IT. Nu slås de kunskaperna samman med ölbranschen och man har stora förhoppningar på att MyBeerify ska ta rejäl fart.

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Skelderwiken satsar på personliga öl

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer