Nu ger sig Metallica in i ölbranschen

Bildspel

Bild 1 av 3

Hela gänget samlat. Från vänster Steve Wagner, medgrundare av Stone, Robert Trujillo, Lars Ulrich, James Hetfield, Greg Koch, medgrundare av Stone, Kirk Hammett och Dominic Engels, vd på Stone.

 

Metallica ger sig in i ölbranschen. Resultatet av det är ett välhumlat lageröl i samarbete med San Diego-bryggeriet Stone.

Det finns helt klart likheter mellan dessa två samarbetspartner. De har båda inom sin bransch varit med ganska länge och varit viktiga för många andra som beslutat sig för att göra liknande satsningar.

– Antelet ideal som vi delar är oändligt. Jag är förvånad över hur lika våra resor har varit. Vår syn på kreativitet och processer är nästan identiska och vi är väldigt förväntansfulla inför att dela med oss av den här fantastiska drycken till alla där ute, säger Metallica-trummisen Lars Ulrich i ett pressmeddelande.

Metallica har i många år rankats högt bland världens alla metal-band och givetvis kommer det att vara ett stort intresse för det här ölet.

Ölet är ett välhumlat lageröl med namnet ”Enter Night” och finns nu tillgänglig över stora delar av USA.

Även Greg Koch, en av grundarna till Stone, ser många likheter.

– Gör saker på ditt sätt och kompromissa inte med det du skapar. Om du är duktig på det du gör kommer folket att komma till dig, säger han.

Det är än så länge oklart om ölet även kommer att dyka upp i Europa och Sverige. Ölet marknadsförs via Stones varumärke Arrogant Bastard, och man lanserar det som ”ett öl som har samma elegans som en traditionell pilsner, men som sedan körts genom en distpedal”.