Många ville brygga öl med Frequency

Det var budgivning in i det sista när Frequency Beer Works auktionerade ut en bryggning och en middag till förmån för Musikhjälpen.

Årets upplaga av Musikhjälpen är över men fortfarande kommer det in pengar. Till exempel från Frequency Beer Works, som auktionerade ut en bryggning och en middag tillsammans med huvudbryggaren Mattias Hammenlind och delägaren samt In Flames-sångaren Anders Fridén. Dessutom ingår en specialdesignad In Flames-affisch som bara finns i ett enda exemplar.

Länge var 10 000 kronor det högsta budet, men innan auktionen hann gå ut under torsdagsförmiddagen nådde man ett pris på 11 855 kronor. Sammanlagt lades 112 bud under auktionen.

– Vi är jättenöjda med summan, de pengarna behövs till Musikhjälpen, säger Mattias Hammenlind

Pengarna går raka vägen till Musikhjälpen, som i år under rubriken ”Barn är inte till salu” ska hjälpa till i kampen mot barnprostitution i världen.

Att döma av användarnamnet bakom det vinnande budet ”GbgBeerGang”, är vinnaren/vinnarna från den västra sidan av landet.

Närmast ska det bestämmas tid för när bryggningen ska bli av. 

– De som vunnit får vara med och bestämma vilken typ av öl det ska bli. Vi brygger det de vill ha. Förhoppningsvis kan vi bestämma en dag så snabbt som möjligt., säger Hammenlind.

Musikhjälpen hade när sändningarna i radio och tv slutade för några dagar sedan samlat in hela 74,4 miljoner kronor, och pengarna fortsätter alltså att strömma in.