Kampanj för att stötta restaurangerna

Under hashtaggen #stöttadinlokalarestaurang drar nu restauranggrossisten Martin och Servera igång en kampanj för att stötta restaurangbranschen. Foto: Pixabay

Restauranggrossisten Martin och Servera drar nu igång en kampanj för att få folk att gå ut och äta på restaurang.

Martin & Servera säger att man vill ha en levande restaurangbransch när pandemin är över och därför startar man kampanjen som heter ”Stötta din lokala restaurang”.

– I kampanjen uppmanas alla personer i hela Sverige att köpa frukost, lunch och middag från sin lokala restaurang under parollen #stöttadinlokalarestaurang. Vi behöver hjälpa Sveriges krögare nu – och bästa sättet är att snabbt se till att deras försäljning ökar. Det skulle göra att fler har möjligheten att ta sig igenom den kris som coronapandemin inneburit för restaurangbranschen, säger Kristina Ossmark, kommunikationschef på Martin & Servera till besoksliv.se. 

– Vi hoppas på en bred uppslutning i hela Sverige. Att så många som möjligt tar till sig budskapet att det är viktigt att NU stödja restauranger och caféer genom att gå ut och äta, självklart enligt rådande restriktioner, eller köpa lunch, fika eller middag med sig hem från restaurangen. Helt enkelt stötta sin lokala restaurang! Och så hoppas vi på ett stort engagemang i sociala medier, att många lägger ut en bild på sin lunch, sin fika eller sin take away-låda med taggen #stöttadinlokalarestaurang.

Kampanjen kommer att gå ut på digitala stortavlor, sociala medier och digital annonsering på olika sajter och företag som Arla, Carlsberg Sverige, Dalsjöfors, Feldt’s och Zoégas kommer att medverka genom att sprida budskapet i sina egna sociala medier.

Dessutom blir det en serie med tre kostnadsfria webbinarier, varav det första sänds den 4 februari på martinservera.se. tanken är att de ska inspiration och framtidstro till folk i branschen.

– Vi har bjudit in gäster från branschen som tillsammans diskuterar och förhoppningsvis inspirerar varandra, innehållet till det första webbinarietär klart och kommer att fokusera på framtidens restaurang efter pandemin.