2021 har trots pandemin varit ett fantastiskt år för This Is How. Gustaf Ahlin berättar mer om det i vår enkät.
1. Vad var det bästa med 2021 på ditt bryggeri?
– Oj! Jag kan inte välja bara en grej för 2021 har varit ett helt otroligt år på många sätt och vis. Anställningen av vår huvudbryggare Viktor, en stor TST-release med How to Spring it Up. Offertvinst på How to Highlight IPA som släpps i fasta sortimentet 1:a mars nästa år, två fasta lanseringar på Vinmonopolet i Norge och det faktum att vi inte bara öppnar vår första utan även vår andra Taps & Tacos detta år!
2. Vad var det sämsta med 2021 på ditt bryggeri?
Det är ju så lamt att skriva men Covid-19 har förstört många av de planer och mål vi hade satt upp för 2021.
3. Vad skulle ett beslut om gårdsförsäljning betyda för er?
– Det största och roligaste med gårdsförsäljning är ju att vi kan lansera mindre upplagor av öl och sälja det dagsfärskt. Det är en stor dröm!
4. Vilket svenskt bryggeri imponerade mest på dig under 2021?
– Det finns så olika saker man kan bli imponerad av. Företagsuppbyggnad, marknadsföring, målmedvetenhet, offertvinst osv och där finns många som är duktiga. Om vi snackar ölmässigt så säger jag Åre Bryggkompani. Jag tycker de har hittat sig själva och har något häftigt på gång med sin vilda serie.
5. Vilken ölstil vill du se mer av från svenska bryggerier under 2022?
– Jag vill se mer av mindre pastry. Jag tycker att bryggerierna runt omkring i landet växer upp och även våra kunder, jag hoppas att vi i framtiden kan satsa stort på att utmana de riktigt stora bryggerierna och deras craft washing-strategi.