Golfstjärnans vader har blivit till ölglas

Golfstjärnan Phil Mickelson är huvudperson i årets kanske konstigaste marknadsföringskampanj. Foto: Pressbild.

Har du snygga vader? Gillar du öl? Ny kan du vinna ölglas som är utformade som Phil Mickelsons vader. Galet? Ja, vi vet.

 

Marknadsföringskampanjerna i USA tävlar i att sticka ut och lyfta fram varumärken i en hård konkurrens. Men frågan är om det här inte tar priset.

Den som har riktigt snygga vader kan nämligen vinna ölglas som är utformade efter golfstjärnan Phil Mickelsons vader och fötter.

Det hela har förstås en historia bakom. Så sent som 2019 tilläts golfproffsen att ha shorts på sig under inspelsvarv och Pro AM-starter.

Phil Mickelson kommenterade då det hela på Twitter och lade ut en bild på sig själv i shorts medan han spelar golf. På bilden syns att Mickelson har riktigt vältränade ben och det hela blev en stor snackis i sociala media.

Nu har Amstel spunnit vidare på det hela. Man har tagit fram två stycken tvåpack med glas som är utformade efter golfstjärnans omtalade ben. Nu uppmanas alla med snygga vader, och helst ett golfintresse, att posta bevis i sociala media med taggen #calveslikephil.

Vinnaren får alltså en uppsättning av dessa glas och kan också se sig som vinnare i en av de konstigaste tävlingar som vi sett.

Mickelson har tidigare gjort reklamfilmer för Amstel och lär väl inte gå helt lottlös från det här spektaklet.

Amerikanen är en av världens bästa golfspelare och har vunnit 45 tävlingar på PGA-touren. 51-åringen är också känd för att vara en av relativt få spelare i världseliten som är vänsterspelare.