TV-succén öppnar för miljonsatsning

Smashed har lanserat två nya produkter efter att ha fått in miljonbelopp i företaget. Foto: Smashed.

Ett framträdande i ett tv-program gav rejäla möjligheter inför framtiden. Nu kommer brittiska Smashed med nya alkoholfria produkter på marknaden.

Det Manchester-baserade företaget Drynks Unlimited startades 2017 av Richard Clark och har haft en del framgångar med sina drycker.

Men den riktiga boosten för företaget kom i våras via tv-programmet Dragon´s Den. Där får företag lansera sina idéer för investerare som får möjlighet att satsa pengar om de gillar idéerna.

I mars sändes programmet där Drynks Unlimited var med och det gav resultat. En av investerarna satsade 125 000 pund, drygt 1,3 miljoner kronor, för en andel på sju procent i företaget.

Smashed Pale Ale och Smahes Fruit Cider lanseras nu på de brittiska öarna som ett direkt resultat av investeringen från tv-programmet. Sedan tidigare fanns en lager, en cider och en citrusöl på marknaden.

– Så mycket hr hänt sedan vi var med i tv-programmet. Våra produkter finns hos butikskedjan Booths och vi har passerat etablerade varumärken som Peroni, San Miguel och Budweiser när det gäller försäljning, säger Richard Clark till sajten Drinks Business.

 

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln TV-succén öppnar för miljonsatsning

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer