Stora förändringar på utpekat bryggeri

Modern Times var ett av bryggerierna som pekades ut på Instagramkontot ratmagnet, och nu agera man på flera sätt för att skapa en sundare kultur inom företaget. Foto: Montage.

Ny styrelse. Ny vd. Ny policy. Det händer en hel del på Modern Times efter att bryggeriet pekades ut på Instagramkontot ratmagnet för en tid sedan.

 

Beernews berättade i flera artiklar om hur bryggaren Brienne Allan på Notch Brewing via sitt Instagramkonto ratmagnet uppmanade personer att berättat om sexism och rasism. Många hundra kommentarer kom in och ett av bryggerierna som pekades ut flera gånger var Modern Times i San Diego.

Nu har bryggeriet valt ut sju olika sätt där företaget ska förändras och bli en säkrare och mer inkluderande arbetsplats.

Bland annat ska flera utomstående personer plockas in i en ny styrelse, för att få mer influenser från andra företag och branscher. Den styrelsens första uppdrag blir att välja en ny vd för företaget. Tidigare vd:n och grundaren Jacob McKean avgick nämligen under våren efter anklagelser om att internt ha hanterat dessa frågor på ett okänsligt sätt.

Modern Times ska också inlead ett samarbete med Engage To Change, ett konsultföretag som jobbar med att göra arbetsplatser mer inkluderande.

Bryggeriet kommer också att ta fram regler för hur gästerna ska uppträda i de taproom som finns i San Diego och Los Angeles-trakten. De reglerna ska finnas vid ingången och företaget ställer sig bakom att personalen slänger ut alla som inte följer dessa regler.

– Genom att göra oss själva ansvariga, lyssna på våra anställda, vara transparenta och fortsätta jobbet med att skapa en säker och jämställd arbetsplats, ska vi göra vårt bästa för att Modern Times ska hålla sig på banan, skriver företaget på sin hemsida.