Populär app ska ge intäkter för Heineken

Heinekens samarbete med Grab kommer att ge kontakt med många nya kunder. Foto: Pressbild.

De digitala kanalerna blir allt viktigare för ölföretag runt om i världen. Nu ska Heineken nå ut i sydöstra Asien med hjälp av succéföretaget Grab.

Grab började som en tjänst där man kunde boka resor, ungefär som Uber. Men i takt med att allt fler gillar appen har den utvecklats. Nu finns Grab Food, där människor kan beställa mat och det är där Heineken kommer in i bilden.

Man har nu tecknat ett avtal med Grab om att ha med sina öl åt nå ut till alla som vill beställa mat.

Samarbetet inleds inom kort i Singapore och Vietnam och kommer sedan att spridas även till Filippinerna, Thailand, Myanmar och Kambodja.

– Vi ser fram emot att ta vår försäljning till en ny nivå. Det här passar bra in i vår digitala omställning där vi vill ge konsumenterna nya sätt att köpa våra öl, säger Dolf van den Brink på Heineken.

I samarbetet ingår också att Heinekens anställda ska använda Grab vid sina resor i området. Heineken kommer också att få tillgång till data från försäljningen via appen och kan då bland annat se var försäljningen går bäst.

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Populär app ska ge intäkter för Heineken

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer