Nya målgrupper när öl blandas med konst

Konstnärerna Joakim Johansson, Karolina Norin och Erik Hjorth finns med vid helgens dryckesmässa i Karlstad. Foto: Montage (Bilder från Galleru Bergman)

Mässan Skål! i Karlstad lockar med drycker men faktiskt också med konstnärer. Ett av målen är att locka fler kvinnor.

Arrangörerna har tidigare genomfört Vin&Deli i åtta år, men nu är det dags för en ny dryckesmässa. Skål! har samlat runt 20 ölutställare  och en hel del andra till kommande helg.

– Vi har sålt 3000 biljetter i förköp, och vi kan ta emot max 4500 besökare på två dagar. Vi ligger bra till redan nu, säger Eva Åhs.

Det som gör att Karlstadsmässan sticker ut är satsningen på konstnärer tillsammans med öl och andra drycker.

– Vi har bestämt oss för att vara mer än bara en upplevelseför drycker. Det är viktigt för oss att sticka ut, säger Åhs.

De fyra konstnärerna Joakim Johansson, Karolina Norin, Erik Hjorth och Niki Merimaa ställer ut sina konstverk via Galleri Bergman, och Eva Åhs tror att detta blir en lycka kombination.

– Jag vet att galleriet har väldigt hög procent kvinnor på sina vernissager, och våra dryckesmässor lockar fler män. Galleri Bergman är jätteglada över att vara med och nu ger vi alla utställare chansen att få träffa nya målgrupper, säger Åhs.

Hon tycker sig ha märkt att det är en stor del kvinnor som visat intresse för mässan och hoppas att det håller i sig även på fredag när mässan öppnar dörrarna i Karlstad.

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Nya målgrupper när öl blandas med konst

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer