Nu har Stockholm Beer öppnat portarna

Jugge Hasselqvist på Great Brands hade redan mycket folk tidigt på torsdagen. Foto: Peter Lindh

Så har årets andra upplaga av Stockholm Beer & Whisky Festival dragit igång. Vi på Beernews är på plats och återkommer under dagen och resten av festivalen med artiklar.

Det har dröjt längre än det brukar göra mellan Stockholm Beer & Whisky-omgångarna, men nu är väntan slut och på plats i Stockholm finns en rad bryggerier och förstås besökare.

Torsdagen är som vanligt branschdag, med lite mindre folk, men planen är att beernews.se även kommer att vara här på lördag när det är som intensivast.

Arvid Runéus på Oppigårds var på Stockholm Beer & Whisky för första gången i rollen som VD för Oppigårds. Foto: Peter Lindh

Arvid Runéus, VD, på Oppigårds är på sin första Stockholmsmässa som VD. I oktober fanns inte Oppigårds med bland utställarna.

– Vi fick beskedet för sent så vi hann inte av praktiska skäl, säger han.

Han blev VD för Oppigårds förra året, men han har i alla fall hunnit med ett par andra mässor och nu ser han fram emot dagarna på Stockholm Beer & Whisky.

– Det ska bli roligt att möta både restaurang- och vanliga kunder. Jag hoppas att det kommer mycket folk, säger han.

Mikael Karlsson på Pine Ridge trivs bäst när han får vara på mässor och festivaler. Foto: Peter Lindh

20 meter därifrån finns Mikael Karlsson, trots att klockan inte är mycket så har han en hel del att göra.

Han är antagligen en av Sveriges mesta ölutställare. Hans personbästa på är över 40 mässor och festivaler på ett år. Pandemin har fått honom att sitta hemma i Falkenberg en hel del.

– Jag har endast hunnit med fyra mässor i år. Men nu hoppas jag att det blir som sist i Stockholm, med väldigt mycket folk.