MillerCoors i ny varumärkestvist

MillerCoors är på väg in i en ny varumärkestvist. Foto: Montage.

MillerCoors är mitt upp i en varumärkestvist med Stone. Men nu stämmer öljätten koreanska Hite av samma anledning.

Att Stone Brewing stämt Miller Coors har ni säkert koll på. Stones grundare Greg Koch presenterade stämningen i en video är han drack av ölet Keystone Light och spootade ut ölen. Stämningen handlar om att ölet Ketstone Light fått en design som Stone tycker är ett intrång på deras varumärke.

Men medan den processen pågår har MillerCoors i sin tur stämt koreanska Hite. Man anser att den koreanska desigen på logga och burkar är allfför lik den som MillerCoors använder. Frågan blev aktuell i fjol när Hite öppnade ett kontor i Los Angeles och nu är stämningen ett faktum.

Hite har tillbakavisat anklagelserna och hävdar att det typsnitt man använder är vanligt och används i många olika sammanhang. Troligt är att även den tvisten avgörs i rätten och för MillerCoors lär advokatkostnaderna skjuta i höjden det här året.

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln MillerCoors i ny varumärkestvist

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer