Hyllie i samarbete med Youtube-profiler

Bildspel

Bild 1 av 6

Vid den första provbryggningen var det lite småkyligt för Erik Frithiof och Michael Nathhorst.

Förpackningen är inte lika stor som det kanske låter. Men nu släpps ölet Hinken när Hyllie Bryggeri samarbetat med Youtube-bryggarna Viistatha Bryggeri.

Beernews har tidigare berättat om ett samarbete där Youtube-profilerna var inblandade och nu är det dags igen.
Processen har varit ganska lång med en provbrygd på Viistatha Bryggeris bryggverk tidigare i år och därefter bryggdes ölet i större skala.
Nu är det förpackat på burk och kommer på Systembolaget 1 juni.
– Ölet är en india pale lager som är ren men som också har en beska. Vi ville ha en pilsnersnyting men också en fruktig beska från amerikansk humle, säger Erik Frithiof på Hyllie Bryggeri.
Den nya produkten blir också den första i den nya serien Hyllie Labs, som det ska satsas på framöver. Gemensamt där blir att ölen kommer att släppas på 44-centilitersburkar och fler sådana öl är redan inplanerade.
I augusti kommer det en black-IPA och en dubbel-IPA, men då är det bara Hyllie Bryggeri som står bakom ölen.
Erik Frithiof ser dock gärna fler samarbeten framöver med killarna från Viistatha Bryggeri.

– Det är roliga gubbar och det är stort intresse för det som dom gör, säger han.

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Hyllie i samarbete med Youtube-profiler

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer