Brewdogs satsning i USA ger resultat

James Watt och Martin Dickie har fått en bra start på satsningen i USA. Foto: Brewdog.

Över hela världen har de gjort succé. Så givetvis är även satsningen i USA en stor framgång för Brewdog, samtidigt som konkurrensen bara hårdnar.

Det var 2017 som skottarna i Brewdog började att brygga öl i delstaten Ohio i USA. Där finns också en bar och ett hotell och dessutom har man börjat att sprida ölen över landet.
Framgångarna har heller inte låtit vänta på sig. Från mej 2018 till maj 2019 har produktionen och försäljningen ökat rejält. På de tolv månaderna ökade säljsiffrorna med hela 112 procent och siffrorna fortsätter att peka uppåt trots att det finns massor med bryggerier i landet.
– Om jag ska var ärlig så är 2019 det tuffaste året jag varit med om under mina 23 år i branschen, säger Adam Lambert som kom till Brewdog i fjol.

Under 2018 bryggde Brewdog nästan 4,3 miljoner liter öl på sin anläggning i Ohio, och det lär bli ännu mer i år.

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Brewdogs satsning i USA ger resultat

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer