En fälld öletikett och vilseledda ölkonsumenter toppar listan över månadens mest lästa nyheter. Dessutom lockade bolagssläpp och ölställen. Nyklubbad gårdsförsäljning var däremot ingen hit. Här är månadens mest lästa nyheter.
- Carlsberg tvingas att uppdatera öletikett
- 82% tror Mariestads öl tillverkas i Mariestad
- Krämig stout blev mässans bästa öl
- “Med hjärta och en alldeles egen energi”
- “Uppenbart att konsumenter luras”
- “Förtjänar större uppmärksamhet”
- Viktiga öl från stora och lilla London
- 4 samtal vid manlig ölförtäring
- Den stora guiden till Göteborgs taprooms
- Veckans släpp inget för USA-bojkottare
- Mässtrenden vänder – ölet är tillbaka
- Vårstämning i aprilsläppet
Andra chansen! Artiklarna som vi tycker att ni borde ha läst, men som inte lästs tillräckligt:
- Så påverkas Bolaget av gårdsförsäljningen
- Grebbestads redo att rivstarta igen
- Oro och glädje över gårdsförsäljningen
- Cask ale föreslås bli kulturarv
Utblick! Beernews nyhetsrapportering sprider sig utanför våra egna kanaler. Kolla här:
–
Ps. Beernews är beroende av starka supporters. För 35 kronor i månaden kan du bli Beernews Patron – då får du exklusiv tillgång till podden Beernews Deluxe plus tävlingar och annat kul. Gå med HÄR.
