Vilseledande härkomst lockade läsare i april

En fälld öletikett och vilseledda ölkonsumenter toppar listan över månadens mest lästa nyheter. Dessutom lockade bolagssläpp och ölställen. Nyklubbad gårdsförsäljning var däremot ingen hit. Här är månadens mest lästa nyheter. 

  1. Carlsberg tvingas att uppdatera öletikett
  2. 82% tror Mariestads öl tillverkas i Mariestad
  3. Krämig stout blev mässans bästa öl
  4. “Med hjärta och en alldeles egen energi”
  5. “Uppenbart att konsumenter luras”
  6. “Förtjänar större uppmärksamhet”
  7. Viktiga öl från stora och lilla London
  8. 4 samtal vid manlig ölförtäring
  9. Den stora guiden till Göteborgs taprooms
  10. Veckans släpp inget för USA-bojkottare
  11. Mässtrenden vänder – ölet är tillbaka
  12. Vårstämning i aprilsläppet

Andra chansen! Artiklarna som vi tycker att ni borde ha läst, men som inte lästs tillräckligt:

Utblick! Beernews nyhetsrapportering sprider sig utanför våra egna kanaler. Kolla här:


Ps. Beernews är beroende av starka supporters. För 35 kronor i månaden kan du bli Beernews Patron – då får du exklusiv tillgång till podden Beernews Deluxe plus tävlingar och annat kul. Gå med HÄR.