Snacka om att lyckas med crowdfunding

En lyckad crowdfunding-kampanj gör att Verdant nu kan flytta och expandera. Foto: Verdant.

Målet var att dra in sex miljoner kronor. Det landade på över 16 miljoner. Nu väntar flytt och expansion för populära Verdant.

Det brittiska bryggeriet, som under GBG Beer Week var med på Stigbergets stora fest och även hade en tap takeover på Brewers Beer Bar, har hyllats av många framför allt för deras humliga öl.

Framgångarna har gjort att man tittat på en expansion och precis som många andra har man satsat på crowdfunding och den kampanjen har varit en succé. Man hoppades på lite drygt sex miljoner kronor men det hela stannade på hela 16,3 miljoner kronor.

Nu blir det flytt och expansion för bryggeriet i södra England. De tre ägarna James Heffron, Adam Robertson och Richard White har haft kontakter med kommunen för att planera sin framtid. Planen är att flytta till en betydligt större fabrikslokal, där man kan satsa på bland annat solenergi.

– Allt har gått ganska fort. Vi har designat ett nytt bryggeri som nu ska byggas inom kort och vi hoppas på att installera det hela i oktober, säger bryggeriet i ett pressmeddelande.

Jobbet med den nya lokalen har redan börjat även om kommunen ännu inte kommit med sitt slutgiltiga besked.

– Vi hoppas på att ha ett fungerande bryggeri i slutet av november, sedan blir vårt tap room etapp två och där hoppas vi kunna öppna under första kvartalet 2020.

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Snacka om att lyckas med crowdfunding

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer