Sågningen blev rena reklamen för puben

Sågningen i sociala media har vänts till en stor framgång för The Antelope. Foto: Privat.

Puben sågades i sociala media för att man inte serverade Stella. Men nu har det vänts till något positivt med en massa uppmärksamhet och glada kommentarer.

Det är inte alla som gillar att det finns för mycket öl att välja mellan. Finns dessutom inte favoritölet på någon av kranarna kan det bli riktigt jobbigt.

Så var det säkert för den person som besökte The Antelope i sydvästra London nyligen. I sociala media blev betyget lägsta möjliga och kommentaren var följande:

”Looked okay from outside. Too many local unknown beers to choose from once inside though. No Stella, Kronenbourg etc or any popular global beer. We stayed for one pint and left to a proper pub that does well known beers. Bit of a hippy/trendy crowd too which wasnt impressive. Also bar man far too enthusiastic and excited about selection of beers.

Personalen på The Antelope tog dock inte så illa vid sig utan svarade kort:

”Happy to be a one star pub if this person’s idea of a five star pub is anything to go by!”

Nu har konversationen fått stor spridning i sociala media och blivit rena reklamkampanjen för puben. Delningarna och gilla-markeringarna bara fortsätter hela tiden, och givetvis är det en och annan som kommer med roliga kommentarer. En av dessa lyder:

”They probably headed to McDonalds afterwards for some “global cuisine”.”

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Sågningen blev rena reklamen för puben

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer