Nya varumärket en stor satsning för Noisy

Ayla Yavuzalp på Noisy med den första ölen under varumärket Freelance Beer. Foto: Privatbild

Noisy Bastards gör en stor satsning på nya varumärket Freelance Beer tillsammans med Stockholmsföretaget Metropole STHLM.

I början av april lanserade Freelance Beer ett öl med samma namn på Lilla Hotellbaren på Scandic Malmen i Stockholm.

Det är början på nåt som ska bli större och alltså ett samarbete mellan bryggeriet Noisy Bastards Brewing Company i Sundsvall och Metropole STHLM under varumärket Freelance Beer.

– Det här är den första ölen och flaggskeppet, det är med den som vi lanserar samarbetet. Vi har planerat tre öl till, säger Ayla Yavuzalp på Noisy.

Den första ölen beskriver hon som något åt neipa-hållet och tanken är att hålla sig till ljusa populära stilar.

– Vi vill göra allt möjligt, men just nu tror jag att det blir ganska somrigt och ipa-aktigt.

– Även lager finns i planen, men både jag och Olle (Groth) har stor respekt för lager, så när vi väl släpper en sådan så har den snurrat några varv här först.

I samband med lanseringen av ölet Freelance Beer går Noisy delvis över från flaska till burk. För även om den första ölen först lanserats på Lilla Hotellbaren i Stockholm och Tullen i Göteborg, så kommer den även att hamna i Systembolaget beställningssortiment.

– För oss är det här en jättesatsning, bara det här med att börja med burk är stort, säger Ayla.

I förlängningen är det tänkt att samarbetet ska gälla fler produkter än öl.

 – Det vill vi inte prata om nu, men det kommer lite andra saker som vi ska släppa löpande.