Öljätten väljer musik före tv-reklam

Bud Light fixar med musikfestival i samband med Super Bowl. Foto: Pixabay.

Att synas vid Super Bowl är viktigt för de stora bryggerierna. Nu väljer Bud Light en helt annan väg än att köpa dyr tv-reklam.

Super Bowl är finalen för den amerikanska fotbollens liga NFL och lockar varje år miljarder tv-tittare. Kommande final spelas i Atlanta och inför finalen är det nästan lika stor nyfikenhet på vilka reklamsnuttar som ska visas, som på vilka lag som ska spela.

Men vid nästa final väljer AB InBev en annan väg att gå med Bud Light. I stället för att satsa på tv-reklam ska Bud Light arrangera en musikfest i tre dagar före Super Bowl. Klara artister så här långt är bland annat Bruno Mars, Ludacris och rockveteranerna Aerosmith. 31 januari till 2 februari genomförs festivalen och 3 februari är det sedan dags för Super Bowl.

ANNONS

ANNONS

Dela artikeln Öljätten väljer musik före tv-reklam

mm

Ronny Karlsson

Gillar de flesta ölstilar, men väljer allra helst en imperial stout.

Visa kommentarer