Nu har Brewdog sprängt miljardvallen när det gäller intäkter. I fjol ökade intäkterna med 55 procent.
Brewdog har enormt många olika projekt på gång runt om i världen. Men den dagliga verksamheten är också en enda lång succé. I fjol ökade intäkterna med 55 procent och stannade på nästan 1,3 miljarder kronor. Det är första gången som intäkterna passerat miljardgränsen.
– Vi räknar med en fortsatt stark intäktsökning under 2018 då vi kan räkna med ett helt års produktion från vårt bryggeri i Columbia, USA, ökad expansion på andra håll och även i Storbritannien.
Under de senaste sex åren har Brewdog har en intäktsökning på i snitt 63 procent per år.
Fortfarande är det Punk IPA som är det klart mest sålda ölet. Det ölet står för 60 procent av intäkterna och följs av Dead Pony Club på elva procent och Elvis Juice på nio procent.
Under 2017 samlade man också in cirka 58,5 miljoner kronor via sitt crowdfunding-projekt Equity For Punks.