Uppskattad serie ska utvecklas mer

BRYGGERIENKÄT 2019-2020

Björn Falkeström ska utveckla Hedemora-serie med nya öl under året. Foto: Ronny Karlsson.

Dags för Oppigårds och Björn Falkeström i vår enkätserie. Han berättar bland annat om utveckling av Hedemora-serien.

1. Vad var det bästa som hände för ert bryggeri/företag under 2019?

– Lanseringen av Utah DIPA

2. Vad blir era största satsningar eller förändringar i verksamheten under 2020? 

– Vi bygger ett pall- och kartonglager. Vi kommer också att lansera fler öl i Hedemora Heritage Collection-serien.

3. Hur mycket öl producerade ni 2019 och hur mycket räknar ni med att producera under 2020?

Cirka 2 200 000 liter under 2019. Räknar med att det blir oförändrat 2020.

4. Vilken fråga tror du blir viktigast för svenska bryggerier under 2020? Varför?

– Att ytterligare göra craft-öl från oberoende bryggerier mer folkliga och mindre elitistiska. Just därför att vi alla är vanliga människor och ingen elit.

5. Vilket svenskt bryggeri imponerade mest på dig under 2019? Varför just det bryggeriet?

– O/O Brewing där man först gör transparant, talk the talk, och sedan bryter igenom bruset bland bryggerier, walk the walk.