TV-succén öppnar för miljonsatsning

Smashed har lanserat två nya produkter efter att ha fått in miljonbelopp i företaget. Foto: Smashed.

Ett framträdande i ett tv-program gav rejäla möjligheter inför framtiden. Nu kommer brittiska Smashed med nya alkoholfria produkter på marknaden.

Det Manchester-baserade företaget Drynks Unlimited startades 2017 av Richard Clark och har haft en del framgångar med sina drycker.

Men den riktiga boosten för företaget kom i våras via tv-programmet Dragon´s Den. Där får företag lansera sina idéer för investerare som får möjlighet att satsa pengar om de gillar idéerna.

I mars sändes programmet där Drynks Unlimited var med och det gav resultat. En av investerarna satsade 125 000 pund, drygt 1,3 miljoner kronor, för en andel på sju procent i företaget.

Smashed Pale Ale och Smahes Fruit Cider lanseras nu på de brittiska öarna som ett direkt resultat av investeringen från tv-programmet. Sedan tidigare fanns en lager, en cider och en citrusöl på marknaden.

– Så mycket hr hänt sedan vi var med i tv-programmet. Våra produkter finns hos butikskedjan Booths och vi har passerat etablerade varumärken som Peroni, San Miguel och Budweiser när det gäller försäljning, säger Richard Clark till sajten Drinks Business.