Stone sågar öljättens svar på stämning

Stone står på sig i fejden med MillerCoors. Deras senaste svar talar om att man är redo att möta öljätten i rätten.

Beernews har tidigare berättat både om Stones stämning av MillerCoors på grund av användandet av deras varumärke Keystone Light, och nyligen skrev vi även om MillerCoors svar.
Nu har Stone replikerat ännu en gång, och även den här gången har man en utmanande ton mot öljätten.
– Greg Koch uppskattade att läsa dokumentet medan han drack en Stone White Geist Berliner Weisse. En perfekt öl när man ska läsa fiction en förmiddag. Men troligen behövs det också en del kaffe för att ta sig igenom allt, skriver man bland annat.
Man konstaterar i ett pressmeddelande att MillerCoors advokater gör det de fått betalt för, att samla ett antal felaktiga antaganden och presentera dom som fakta.
Även vd Dominic Engels var tydlig i sin kommentar.
– Konsumenterna vilseleds av ett av världens största ölkonglomerat. Visst, inget nytt med det, men den här gången tar dom det för långt med en taktik som är tänkt att skrämma oss. Det kommer inte att fungera.

Stones advokat Noah Hagey ser också intressanta saker i öljättens svar.

– MillerCoors erkänner nu att de visste om den utbredda användningen av Stones varumärke under Keystones rebranding, vilket tar det här fallet till att handla om ekonomisk och straffrättslig rättvisa.
Något säger oss att det kommer att bli fler artiklar i ärendet.