Spike vill ha betyg på testöl

One beer, one bar. Det är Spikes koncept för att få veta vad kunderna tycker om deras provbrygder. På fredag 23 september är det dags för en Imperial Stout på Brewers Beer Bar.

Med jämna mellanrum vill Spike få veta vad deras konsumenter tycker om lite udda och nya öl. Därför skapade man One beer, one bar.

Tanken är att ett enda fat av ölen ska finnas under en kväll, och blir responsen bra kan ölet komma att bryggas igen.

Två gånger tidigare har detta provats. Första på Bishops Arms Plaza där det serverades en black IPA. Sedan på Steampunk Bar där ölet var en aprikossaison.

Den här gången handlar det om en imperial stout på Brewers Beer Bar.

– Den innehåller jordnötssmör, choklad, karamell och kaffe, vi hoppas att folk ska gilla den, säger Mats Wessberg på Spike.

Ölen är bryggd tillsammans med Two Ties. Bakom det namnet döljer sig två hembryggare, Mattias Gidlöf och Malte Heed.