Spendrups tar över travets huvudarena

Spendrups blir ny ölsponsor för Sveriges största travbana. Foto: PIxabay.

Över 35 000 sålda öl på en helg. Det är en av anledningarna till att det är populärt att vara ölsponsor till Solvalla. Från och med nyår är det Spendrups som tar över det samarbetet.

Solvalla är Sveriges största travbana och strax utanför Stockholm samlas varje vecka traventusiaster för tävlingar.
Under ett antal år är det Åbro som varit ölsponsor för banan, men nu tar Spendrups över.
– Vi är såklart jätteglada över att ha gjort klart detta historiska avtal med Spendrups. Tillsammans kommer vi försöka höja gästupplevelsen på flera plan! Spendrups är en partner som vi känner kommer kunna tillföra en gedigen erfarenhet och nytänk till Solvalla, samtidigt som vi får en väldigt uppskattad och efterlängtad produktportfölj till våra restauranger, säger Erik Hall, försäljningschef på Solvalla.
Svensk travsports största helg är Elitloppshelgen på Solvalla i slutet av maj. De senaste åren har det sålts över 35 000 liter öl under helgen, vilket motsvarar 58 serverade ölglas per minut.
– Elitloppshelgen är en av årets höjdpunkter för många av våra besökare. Då har vi som arrangör ett ansvar att alltid försöka förnya och förbättra oss för att ge våra gäster bästa möjliga upplevelse på plats. Med Spendrups kommer vi kunna ta ett enormt kliv i rätt riktning inför 2020, och hoppas komma med ett par riktigt spännande nyheter redan inför kommande år, säger Erik Hall.