Samarbete ska ge en bättre musikscen

Pet Sounds är en känd vinylbutik i Stockholm. Nu startar man ett samarbete med Carlsberg Sverige för att sprida Stockholms musikscen både fysiskt och digitalt.

Under senare tid har flera livescener försvunnit i Stockholm och det har skapat en stor debatt. Pet Sounds vill bidra till en större musikscen tillsammans med Carlsberg Sverige.

Tanken med samarbetet är att möjliggöra fler tillfällen för liveunderhållning och DJ-sessions åt en bredare publik. Detta genom att fler kan ta del av olika sceners liveuppträdanden på plats, men även digitalt via Pet Sounds olika medieplattformar, i sociala medier och via petsounds.se. 

 Pet Sounds är idag en musikalisk institution med en stark förankring i musik-Sverige. Det känns därför väldigt bra att tillsammans med dem kunna bidra till att livescenen stärks, säger Micke Johansson, Senior Brand Manager på Carlsberg Sverige, i ett pressmeddelande.

För att stödja livescenen kommer man i samarbetet, under konceptet ”Pet Sounds Sessions”, arrangera flertalet spelningar som äger rum på utvalda platser i Stockholm till att börja med, till exempel Debaser Strand, Fotografiska och Pet Sounds egna skivbutik. Spelningarna kommer även spelas in och vara möjliga för fans att streama via Pet Sounds hemsida samt på Pet Sounds Youtube-kanal för att hjälpa artisterna att nå ut till ännu fler. 

 Stockholm är en stad med otroliga musiker, både kända och okända. Det vore en enorm förlust för hela musikvärlden om de inte gavs möjlighet att träffa sin publik och växa, säger Stefan Jakobsson, grundare av Pet Sounds.

Samarbetet lanseras i samband med 40-årsfirandet av Pet Sounds under den första av flera ”Pet Sounds Sessions”. Firandet tar plats på Debaser Strand på onsdag.