Populär racingserie jagar ölsponsor

Har du 30 miljoner över och vill marknadsföra ditt öl eller bryggeri? Då har du chansen nu, för NASCAR letar nämligen ny ölsponsor.

Öl och idrott står ganska nära varandra i USA. Det är inte alls ovanligt att öljättarna pumpar in mångmiljonbelopp för att vara sponsor till olika ligor och evenemang. Nyligen gavs sig dessutom Samuel Adams in i matchen genom att skriva ett stort sponsoravtal med baseboll-laget Boston Red Sox.

Populära racing-serien NASCAR står dock utan sponsor för tillfället. Nyligen blev det klart att Millers Coors hoppar av och avslutar det avtal där man spenderade cirka 4 miljoner dollar per år för att marknadsföra Coors Light. Det avtalet har varit i gång sedan 2008.

Förhoppningen är att hitta ett nytt bryggeri som vill synas i samband med tävlingarna, men att satsa drygt 30 miljoner kronor per år på ett sponsoravtal är kanske inget som vilket bryggeri som helst klarar av ens i USA. Nästa race körs 18 februari, så troligt är att man står utan ölsponsor då, för första gången på många år.

Fortsättning lär följa.

Läs hela artikeln här.