Öljätten fortsätter satsning på fotboll

Thierry Henry blir en nyckelperson när Heineken satsar stort på fotboll under nästa år. Foto: UEFA.

Heineken fortsätter att satsa stort på fotboll i Europa. Nu är det klart att öljätten blir sponsor för nästa års EM-slutspel och dessutom förlänger man sin satsning på Champions League.

 

Idrott och alkohol hör inte ihop. Eller? Givetvis är det så att ölföretagen säljer mer öl vid stora fotbollsturneringar och det har Heineken tagit fasta på.

Nu är det klart att det holländska företaget blir ölsponsor för nästa sommars EM-slutspel i fotboll för herrar. Turneningen kommer att genomföras i tolv olika länder och de sista avgörande matcherna spelas i England. Bland annat ska tidigare Arsenal-stjärnan Thierry Henry användas i marknadsföringen.

– Det är otroligt spännande tider för europeisk fotboll. EM-slutspelet avgörs för första gången i tolv olika länder och UEFA Champions League går från klarhet till klarhet, säger Heineken i ett pressmeddelande.

När det gäller Champions League har Heineken varit en sponsor i 25 år, och det blev nyligen klart att det avtalet förlängs i ytterligare några år.