Nya tjänster ska stärka Nackamässan

NackaStrandsMässan satsar offensivt. Fyra nya personer finns i organisationen som står bakom Sveriges största ölfestival.

Företaget står bakom Stockholm Beer & Whisky Festival som under många år har varit Sveriges största festival för öl och whisky. Under sex dagar samlas nästan 40 000 besökare i Nacka Strand.

Men företaget arrangerar mässor och festivaler under hela året. Nu har organisationen stärkts med fyra nya personer.

– Äntligen har jag fått mitt ”Dream Team” på plats säger Marianne Wallberg, vd på NackaStrandsMässan. Sedan 2013 då mitt bolag övertog verksamheten har bokningskalendern fyllts allt snabbare och nu var det dags att handplocka de allra bästa till min organisation.

Wallberg var den som startade Stockholm Beer& Whisky Festival på 90-talet. Genom åren har festivalen varit en inspiration för många andra svenska festivaler.

Här är de nya tjänsterna:

Helene Reuterwall-Thideman har tagit en nyinrättad tjänst som PR- och marknadsansvarig. Hon har tidigare jobbat på Pernod Ricard Sweden i elva år.

Pernilla Tapper är ny i rollen som projektassistent och mässvärdinna.

Malin Troberg-Linden är ny projektledare på NackaStrandsMässan och kommer att leda arbetet med olika mässor och events.

Även Catrin Wennerstein är ny som sälj- och organisationsansvarig.