Nya öl att vänta på hårdrocksfestival

Carlsberg blir ny ölleverantör till Sweden Rock. Foto: Pixabay

Sweden Rock lär vara det evenemang i Sverige som beställer mest öl av alla. Från och med nästa år är det Carlsberg som tar över leveranserna.

Hårdrocksfestivalen Sweden Rock i södra Blekinge lockar varje år 33000 besökare och pågår i fyra dagar. År 2013 gick det åt runt 150 000 liter öl under de fyra dagarna, vilket är mer än de många svenska bryggerier producerar på ett år.
I fjol var det Kopparbergs som stod för ölen på festivalen men till nästa år blir det Carlsberg som tar över. Falcon, Staropramen och Broooklyn är ölen som det ska fokuseras på.
– Våra besökare uppskattar bra musik och god dryck, och därför är det extra roligt att kunna erbjuda ett nytt och fräscht dryckessortiment. Vi valde Carlsberg som samarbetspartner eftersom de representerar kvalitativa varumärken som vi tror att våra besökare kommer att gilla. De är också ett företag som har både organisationen och arbetssättet som krävs för att hantera en så stor beställning som vi står för på ett kvalitativt sätt, säger Jon Bergsjö, kommersiellt ansvarig på Sweden Rock Festival AB.
Även Carlsberg ser förstås positivt på att få chansen att synas bland drygt 30 000 människor och att sälja mängder med öl under festivalen 6-9 juni.
– Vi är väldigt stolta att få vara med och förgylla Sweden Rock-upplevelsen med våra varumärken. Vi är övertygade om att vi kan erbjuda något som passar alla besökare. Sweden Rock är en av de större eventåtaganden vi gör och vi ser verkligen fram emot samarbetet kring en så etablerad och välskött festival, säger Karin Atterfors, marknadschef för öl på Carlsberg Sverige.