Ny app hjälper både besökare och personal

Nu kan du fixa alla dina beställningar på Brewers Beer Bar med en app. Tanken är att det ska ge mer tid för personalen att hinna prata öl med gästerna.

Det är Shayne Brits som ligger bakom idén med appen, som nu används på för båda krogarna i Göteborg.
– Jag hade funderat på det ett tag innan det blev verklighet. Framför allt på Tredje Långgatan är det svårt att för personalen att ge alla uppmärksamhet när vi har så många olika rum, säger han.
I den nya appen kan du beställa all mat och dryck när du är på plats och det går också att beställa mat och folköl för take away. Efter att ha registrerat sig oh lagt in kortuppgifter kan du beställa och betala på en och samma gång och din beställning går direkt till baren.
– Gästerna vill slippa att köa och slippa vänta på att få betala. Vi vill göra saker så bekväma och bra som möjligt för våra gäster. Det är heller inte så roligt att vara den som sitter och väntar vid bordet när kompisen beställer om man bara är två, säger Brits.
I fredags stod beställningarna via appen för cirka tio procent av omsättningen, så sakta men säkert sprider sig användandet.
– Jag tror vi är den första craft beer-baren i Sverige som använder det här, men jag tror att det kommer att sprida sig. Jag tycker att det här tillför något bra för gästen.

Han betonar att det inte handlar om att spara in på personal, och det går förstås fortfarande att få personlig service antingen vid sitt bord eller i baren.

– Vi vill att personalen ska få det bättre och ha mer tid för att prata om ölen med våra gäster, säger Brits.
Appen finns att ladda hem där du vanligtvis tar hem dina appar.