Nu går succén med burkar även på export

Olof Häggström gläds åt att även danska bryggerier är intresserade av CanMan. Foto: Ronny Karlsson.

Framgångarna fortsätter för CanMan. Nu har man hittat sin första utländska kund samtidigt som allt fler svenska bryggerier är intreserade.

Planen var egentligen inte att satsa speciellt stort på företaget från början. Olof Häggström, en av grundarna, är vän med killarna på Bryggverket och det var där som det första samarbetet skedde. Då var planen att hjälpa bryggerier i närområdet.

Men så blev det inte alls.

I stället har nu CanMan sin fjärde burkningslina på väg in i verksamheten och man jobbar över stora delar av landet. Och utomlands.

Nyligen var man nämligen i Köpenhamn för att hjälpa Warpigs att få sina öl på burk.

– Jag tror det kan öppna dörrar till fler bryggerier i Danmark. Vi har kontakter med ytterligare några bryggerier, säger Häggström.

Utöver de fyra som driver företaget finns i dag fyra anställda och en hel del personer som jobbar extra vid behov. Intresset för den mobila burkningstjänsten bara växer.

– Framför allt har Göteborg blivit en bra marknad. Nu får vi in vår andra maskin där snart och då ska vi även täcka södra Sverige med den. Vi har jobbat med en del skånska bryggerier som

Brygghus 19 och Benchwarmers redan, säger Häggström.

Cirka 25 bryggerier har använt sig av deras tjänster sedan starten och ett stort antal av dom är återkommande kunder.

– Det finns fler som är intresserade och vi investerar i ny utrustning. Samtidigt vill vi aldrig ta på oss mer jobb än vi klarar av. Det är viktigt att vi alltid klarar av att dyka upp den dag vi bestämt.