Förändringar ska locka fler besökare

I helgen är det dags för Mat, Malt & Destillat i Stockholm. Mindre lokaler men fler besökare är målet för arrangörerna.

Det är bråda dagar för Taste Events. Knappt har gångna helgens festival i Malmö avslutats innan det är dags att bege sig till Stockholm för nästa ölfest. Helgens ölfest genomförs vid Älvsjömässan.

Mat, Malt & Destillat hade premiär i fjol och man har gjort en del förändringar i arrangemanget.

– Vi kommer att ha 15-20 färre utställare och använda ett lite tajtare område. Vi är nöjda om vi når 4500 besökare som i fjol men hoppas förstås på fler, säger Glenn Pålsson.

Cirka 70 utställare kommer att finnas på plats och en skillnad jämfört med Malmö är att det även kommer att finnas några vinutställare.

– Många av utställarna från Malmö följer med även till Stockholm. Vi vill ge besökarna en bra upplevelse under båda dagarna. Förköpsförsäljningen ligger på ungefär samma nivå som i fjol, men vi vet att stockholmarna är lite mer spontana än skåningarna så vi hoppas på att många bestämmer sig i sista stund, säger Pålsson.

Precis som i Malmö är förhoppningen att trenden med fler tjejer på ölfestivalerna håller i sig. Bland annat sker ett samarbete med Facebookgruppen Ölgäris.