Mat blir mer centralt på Stockholmsfestival

Ett större fokus på mat ska ta Stockholm Malt, Mat & Destillat till nästa nivå. Men fortfarande blir det gott om ölutställare.

29-30 mars är det dags för den tredje upplagan av Stockholm Malt, Mat och Destillat på Älvsjömässan. Då ska det bli mer fokus på mat.
– Vår önskan när vi startade det här var att göra en bred, folklig och inkluderande mässa. Nu har vi ett samarbete med Stockholm Street Food och maten ska integreras mer i mässan, säger Glenn Pålsson på arrangerande Taste Events.
Med det nya samarbetet hoppas man på att locka nya besökare till festivalen. Det kommer att bli en hel del food trucks inne på festivalområdet.
– Maten ska bli en mer naturlig del av festivalen och finnas i samband med bland annat ölutställarna. Vi tror att det ska bli en bättre upplevelse för besökaren, säger Pålsson.
Men satsningen på mat ska inte gå ut över satsningen på öl.
– Vårt mål i Stockholm är att komma upp i 50 bryggerier och jag vill tro att vi når det. Det borde locka mer när vi nu kan erbjuda en delvis ny publik, säger Pålsson.
Till kommande festival har även öppettiderna justerats något. På fredag är det öppet mellan 14 och 23, och på lördag är det 12-21 som gäller.