Mässan som hoppas på att nå en ny publik

I helgen är det dags för Nöjesguidens Ölmässa i Stockholm. Målet är att nå 1500 besökare på två dagar.

Detta är tredje året som mässan genomförs och Nöjesguidens ansvarige utgivare Pelle Tamleht ser förstås fram emot helgen.

– Vi hoppas att bland annat nå personer som är intresserade men inte varit på ölmässa tidigare, säger han.

För andra året i rad genomförs mässan på Nordic Light Hotel precis vid Centralstationen i Stockholm.

– Det är väldigt smidigt att göra detta tillsammans med ett hotell. Det är enklare med alkoholtillstånd och för dom som reser hit finns en helhetslösning med övernattning. Dessutom är det bra för alla som ska hit att vi är så nära Centralen, säger Tamleht.

18 bryggerier kommer att finnas på plats och det är fritt att ta med så många öl som man vill.

– De flesta brukar passa på att ta med sig nyheter till mässan. Gotlands Bryggeri kommer till exempel att ha med sig några av sina provbrygder.

Mässan har två pass på fredagen och två pass på lördagen. Precis som vanligt för mässor och festivaler är det lördagen som är populärast.

– Där kommer det att bli fullt på båda passen, det blir lite mindre besökare på fredagen. Vi hade 1500 besökare i fjol och tror att vi når dit även i år, säger Tamleht.