Många ville bli superhjälte på etikett

Auktionen för att bli superhjälte på en öletikett gav över 10 000 kronor till Musikhjälpen. Foto: Jemtehed & Brande.

Möjligheten att bli en superhjälte lockade många att buda på Jemtehed & Brandes auktion till Musikhjälpen. Det högsta budet landade på 10 500 kronor.

Beernews berättade tidigare om den auktion som bryggeriet Jemtehed & Brande startat till förmån för Musikhjälpen.

Det som fanns i potten var möjligheten att tecknas som en superhjälte på en öletikett och ölet ska släppas under nästa år. Vinnaren får också vara med och påverka vilken typ av öl som ska bryggas.

Intresset för auktionen var stort och till slut landade det högsta budet på 10 500 kronor. Planen är att ölet ska släppas på krogar, men också på Systembolaget.

Pengarna går nu raka vägen till Musikhjälpens kampanj ”Sex är inte ett vapen”. Totalt lades 48 bud på auktionen.

Även Ida Ivarssons uppmaning till andra bryggare att skänka pengar bidrog till projektet. 13 425kronor har det samlats in där.

Musikhjälpen sändes i år från Västerås och leddes av trion Farah Abadi, Daniel Hallbergoch Miriam Bryant. Totalt samlades det in 50 572 139under veckan. Totalt gjordes det runt 73 000 låtönskningar till Musikhjälpen i år.