Loppis, musik och öl en succé för Spike

Bildspel

Bild 1 av 10

David de Courcy på Spike gillar att testa nya idéer och den här gången handlade det om ett loppis vid bryggeriet.

Loppis, musik och öl. Den lite udda kombinationen blev en framgång hos Spike Brewery i Göteborg i helgen. Beernews var förstås på plats.

Spike har provat en hel del olika evenemang vid sitt bryggeriet i Gamlestaden i Göteborg. Ofta har musik och öl varit delar i paketet men den här gången satsade man på en loppis också.

– Det är en av alla idéer vi har haft, säger David de Courcy.

Evenemanget genomfördes tillsammans med Westligheter.

– De hörde av sig och vi tyckte att det var en bra idé, sade de Courcy, som också passade på att försöka sälja lite prylar.

Musiken har varit ett återkommande tema i evenemangen på bryggeriet. Den här gången var det Johan Hermansson och Mats Gonzo som tog plats i DJ-båset.

– Musik finns i vårt DNA här på bryggeriet. Alla här är musikdårar och vi gör sådana här saker för att öppna upp för fler än bara ölnördar, säger de Courcy.

Redan vid uppstarten runt lunch var det gott om personer på plats och efter att ha besökt loppisen var det allt fler som sökte sig inomhus för att prova en öl.

Nina Viberg var en av utställarna som sålde prylar, men hon är inte en van utställare.

– Nej det brukar jag inte. Men jag bor inte i Sverige längre och försöker bli av med lite grejer. Allt får inte plats i resväskorna, sade hon.

Här ovan ser du bilder från lördagens evenemang.