Kampanj ska sprida öl till nya grupper

Det är viktigt för craft beer i USA att nå ut till de grupper som i dag inte inkluderas i ölvärlden. Brewers Association inför därför ekonomiskt stöd till de bryggerier som lyckas med detta.

Det är fortfarande betydligt fler män än kvinnor som dricker öl i USA. Dessutom är det övervägande vita män som gillar öl och står för den största delen av konsumtionen.

– Vi fortsätter att ta aktiva steg för att öka diversiteten och inkluderandet i branschen, säger Julia Herz på Brewers Association till sajten Brewbound.

Dr. J. Nikol Jackson-Beckham har länge varit aktiv i de här frågorna, och ser även utvecklingsmöjligheter för de företaget som vågar och kan driva på frågan med att locka fler till ölbranschen.

– Om du vill växa i framtiden kan du inte bara sälja öl till vita män med skägg, säger hon.

Brewers Asscoaition kommer nu att ekonomiskt stödja de projekt som lyckas bra med att locka in nua grupper av människor till ölscenen.